ددپول در دنیای Ultimate Marvel چگونه بود؟

ددپول در طی سال‌ها تغییرات زیادی کرده است، ولی در سری «Ultimate Spider-Man»، این شخصیت تبدیل به کاراکتری کاملا متفاوت شده است. در جهان «Ultimate Marvel» شاهد خلاقیت خیلی خوبی در بروزرسانی کاراکترهای کلاسیک بودیم. در این سری، تونی استارک بخاطر یک زخم در سینه تبدیل به آیرون من نشد، بلکه بخاطر تحولاتی در وجدان خود پس از گرفتن سرطان مغز آیرون من را خلق کرد. هالک دیگر حاصل یک آزمایش رادیواکتیو اشتباه نبود، بلکه حاصل یک آزمایش برای ساخت یک ابر-سرباز بود که از قبلی هم اشتباه‌تر بود. و فراتر از تمام این‌ها، ددپول در دنیای Ultimate Marvel دیگر یک جهش‌یافته‌ی وراج از خود راضی نبود، بلکه تبدیل به یک تبهکار در «Ultimate Spider-Man» شده بود.

بیشتر حضور ددپول در سری «Ultimate» مربوط به شماره‌های 91 تا 94 کمیک «Ultimate Spider-Man» بود که توسط برایان مایکل (Brian Micheal) و مارک بیگلی (Mark Bagley) نوشته شده و به عنوان یک کراس‌اور با سری «Ultimate X-men» قرار داشت. شاید جالب‌ترین نکته فضای کمی باشد که ددپول در این خط داستانی در سال 2006 داشت. با اینکه ددپول بسیار شخصیت پرطرفداری است، این نسخه از ددپول به جای این که برای ستاره‌ای باشد که روی پای خود می‌ایستد، رهبر گروهی از تهبکاران بود.

ددپول در دنیای Ultimate Marvel

ددپول حاضر در این جهان یک مزدور بود که برا «Wakandan Wars» می‌جنگید. بعد از آن نیز در جایی توسط دولت «Genoshan» استخدام شد تا به شکار جهش‌یافتگان بپردازد که از همینجا نیز مبارزه‌ی او با مردان ایکس آغاز شد. ولی به غیر از مزدور بودن و رقابتش با مردان ایکس، تقریبا این شخصیت هیچ چیز مشترکی با نسخه‌ی اصلی ددپول در دنیای مارول نداشت. حتی به نظر نمی‌رسید که هیچ قدرت جهش‌یافته‌ای برای درمان خود داشته باشد و جای ویژگی شکاندن دیوار چهارم او نیز به طور کامل در این شخصیت حس می‌شد (دیوار چهارم به معنای صحبت کردن مستقیم با خواننده و نوعی آگاهی از تنها یک شخصیت داستانی بودن است). در کنار همه‌ی این‌ها، حتی آن زبان تیز و درازی که ددپول به آن معروف است در این شخصیت دیده نمی‌شد.

به جای همه‌ی این‌ها، «ویدی ویلسون» (Wadey Wilson) به لطف دولت «Genoshan» به بروزترین سلاح‌ها مجهز بود و عده‌ای مزدور سایبر-شکل به نام «Reavers» را فرماندهی می‌کرد. با اینکه ریورها معمولا از ددپول جدا فعالیت می‌کردند، ولی ددپول و آن‌ها استخدام شده بودند تا برای یک فیلمی که که قرار بود در یک جزیره در کشور «Genosha» فیلم‌برداری شود، مردان ایکس را گروگان بگیرند. در آن جزیره، موجو (که او نیز از نسخه‌ی اصلی خود بسیار متفاوت بود) یک شکار به سبک مبارزات بتل رویال (Battle Royale) برای جهش‌یافتگانی به راه می‌اندازد که مردم عادی کاملا از آن‌ها می‌ترسند و متنفرند.

به نظر می‌رسد که این نسخه از ددپول حتی این تنفر را نیز همانند مردم عادی از جهش‌یافتگان دارد، چراکه کار خود را با شوق و اشتیاق خاصی انجام می‌دهد. زمانی که مرد عنکبوتی در عمارت ایکس بود، ددپول با اسلحه برقی او را خلع سلاح کرد و با خود به عنوان یک هدیه به «Genosha» برد و بسیار هم خوشحال بود که یک هدف دیگر برای شکار کردن دارد. طبیعتا ددپول در هدف خود موفق نشد و مرد عنکبوتی و مردان ایکس با همکاری هم توانستند ددپول، ریورها و کل فعالیت موجو را متوقف کنند. حتی ماسک ددپول نیز در این داستان برداشته شد تا ما را به یک اسکلت پلاستیکی و شیشه‌ای مواجه کند.

ددپول در دنیای Ultimate Marvel

با اینکه بیشتر شخصیت او در این سری حاصل اخلاقیات ضد-جهش‌یافتگان او بود، دیدن اینکه بیشتر حضورش در کمیک‌های مرد عنکبوتی بوده است عجیب به نظر می‌رسد. در سال 2013، حضوری دیگر از این شخصیت را در مینی‌سری «Deadpool Kills Deadpool» شاهد بودیم. در این سری، نسخه‌ی اصلی ددپول از دنیای مارول به دنیاهای دیگر سفر کرده و تمامی ددپول‌های فرعی، از جمله ددپول «Ultimate Marvel» را می‌کشد.

به غیر از این مورد، این ددپول در جای دیگری حضور نداشت، به ویژه به این دلیل که حضور او مربوط به چند سال پیش از این است که محبوبیت ددپول تجدید حیات شود. با توجه به علاقه‌ای که ددپول در دنیای مارول به مرد عنکبوتی دارد، ایده‌ی تبهکار دنیای مرد عنکبوتی بودن برای اون منطقی به نظر می‌رسد و شخصیت سایبر-مانند و شکارچی ضد-جهش‌یافتگانی که به او نسبت دادند به عنوان دیدی متفاوت برای این شخصیت به خوبی مناسب است. ولی از اونجایی که این شخصیت در «Ultimate Marvel» حضور خاص دیگری نداشت، به نظر می‌رسد که این نسخه از ددپول با شکست مواجه شده باشد.

صحبت از مرد عنکبوتی و ددپول شد، شما رو به مطالعه این کمیک فارسی در اپلیکیشن کمیک سیتی دعوت می‌کنیم. برای دانلود کمیک تنها کافی است که اپلیکیشن ما رو نصب کنید تا از بیش از 250 کمیک فارسی لذت ببرید.

دیدگاه‌ها

Iron Man

از ددتپول متنفرم

شنبه, 07/24/1400 - 18:33
ᗰIKᗩᗴIᒪ

آقا اینو تازه خوندم،و البته میدونستم بیشتر شو ولی بازم ممنونم که گذاشتید و اینکه چقدر خوشحالم می‌دونم به جز من آقای کلاتیانی ام طرفدار واقعی ددپول ان،اینو از ته دلم میگم توی دنیای کمیک رو دست ددپول ندیدم.
ایشالا چند روز دیگه ام قرارع از تانوس به ددپول تغییر بدم خودم و😜✌🏻

شنبه, 06/26/1401 - 14:32
مترسک

ممنون بابت انتشار این مطلب

سه شنبه, 07/25/1402 - 18:12