تو قهرمانی یا تبهکار؟ دهمین آپدیت بزرگ کمیک سیتی

معمولا خیلی بی سر و صداتر آپدیتامون منتشر میشه و تا پست وبلاگو آماده نکنیم و اعلان نسخه جدید رو به اپلیکیشن نفرستیم خیلی کسی از اینکه آپدیت منتشر شده خبردار نمیشه. ولی سر این یکی آپدیت غوغایی شد 😂 فقط چون یکی از کاربرا اتفاقی از سایتمون اپلیکیشن رو دانلود کرد و نسخه جدیدو دیدو تو کمیک سیتی پست گذاشت و ... دیگه بقیه‌شو میدونین خودتون. واسه اینکه بدونین قضیه چیه، همیشه تایید شدن نسخه جدید در کافه بازار و چارخونه کمی زمان میبره، ولی ما قبل از تایید توی مارکت‌ها، نسخه‌ی موجود توی سایت خودمون رو آپدیت میکنیم، ولی اطلاع رسانی نمی‌کنیم تا همه‌جا آپدیت منتشر بشه که همه به راحتی بتونن آپدیت کنن. خلاصه این شرح حالی بود از مسائل 2 روز پیش و دلیل تاخیر در ریلیز بازار. بریم سر اصل مطلب که همه اینجایین که اونو بخونین.

بلخره آپدیتی که حدود 1 ماه پیش قولش رو داده بودیم آماده شد و چه آپدیتی شد 😁 کلی امکانات، کلی تغییرات، کلی بهبودات. یک سریاشو که توی کمیک‌گرام خودتون معرفی کردین، ولی یک سریاشو هنوز کسی نمیدونه یا نگفته. در کل توضیحات زیاده سر این آپدیت. از بحث شیرین شخصیتا شروع می‌کنم.

قهرمانی یا تبهکار؟

سوال خیلی مهمیه. سوالیه که خود قهرمانا و تبهکارها هم گاهی از خودشون میپرسن که ببینن واقعا کی هستن. حالا تو کدومی؟

تا قبل از این آپدیت بحث و جدل خیلی داغی وجود داشت سر شخصیت برداشتن. بعضیا یه شخصیت بر میداشتن، بعضیا 2 تا، بعضیا هم یه بیل دستشون بود کیلو کیلو شخصیت میریختن واسه خودشون تو صندوق. بعضیا میگفتن از هر شخصیت یکی باشه، بعضیا میگفتن هر چندتا میخواد باشه. چقدر سخت بود که ما بتونیم یه راه حلی پیدا کنیم که این مشکلات بر طرف بشه.

راستشو بخوام بگم، ایده اولیه چنین آپدیتی رو خرداد پارسال با آقای شکاری داشتیم. ولی انقدر برنامه داشتیم برای کمیک سیتی که تا الان نرسیده بودیم این کارو عملیش کنیم. حالا شما فرض کن چه ایده‌هایی امسال داریم که سال دیگه رونمایی میکنیم 😂

توی آپدیت جدید زمانی که شما برای اولین بار وارد اپلیکیشن میشین، تو یه دوراهی مهم قرار میگیرین. تو یه قهرمانی یا تبهکار؟ بسته به هرچیزی که انتخاب کنی، لیستی از بیش از 50 شخصیت توی اون گروه رو میبینی که میتونی از توشون شخصیت مورد علاقه‌ت رو انتخاب کنی. هر شخصیت و گروهی که برداری، یه کارت از اون بهت تعلق میگیره. این کارت همه جا، توی پروفایل، نظراتت، نقدات و پستات نشون داده میشه که همه خیلی سریع و راحت ببینن تو کی هستی. در کنار این شخصیت یه شماره زمین هم داری. اون چیه؟

خب طبیعیه که ما نمیتونستیم بیایم هر شخصیت رو محدود به یک کاربر کنیم. اونطوری باید همین الان 13000 شخصیت توی کمیک سیتی وجود داشته باشه. فکر نمیکنم مارول و دی سی و ایمیج و آی‌دی‌دابلیو روی هم هم اینهمه شخصیت داشته باشن 😂 از طرفی هم نمی‌خواستیم شخصیت‌ها تکراری باشن و می‌خواستیم هر کسی برای خودش منحصر به فرد و تک باشه. خلاصه اومدیم با الهام گرفتن از دنیای کمیک‌ها، دنیاهای موازی کمیک سیتی رو معرفی کردیم. دنیای موازی کمیک سیتی از زمین 0 شروع میشه، و تا ابد ادامه داره. هر کسی که امتیاز بیشتری داشته باشه، توی زمین بالاتر (0) قرار میگیره و شخصیت‌های مشابه دائما با هم سر این که توی کدوم زمین باشن رقابت میکنن. پس اگه امروز توی زمین 0 باشی، دلیل نمیشه فردا هم همونجا باشی 😉

امیدواریم که این تغییرات برای همه راضی کننده باشه و پایانی باشه برای بحث و دعواهای سر شخصیت‌ها. راستی از این به بعد تنها و تنها شخصیتی که توی کمیک سیتی بر میدارید رسمیه و هیچ شخصیت دیگه‌ای که ازش عکس بذارید، تو بیو بنویسید، دوسش داشته باشید یا هرچی به رسمیت به عنوان شخصیت شما شناخته نمیشه. همه تنها و تنها همون یک شخصیتی هستند که انتخاب کردن.

برای تغییر شخصیت باید 90 سکه بپردازین. در حال حاضر به طور مستقیم امکان تغییر شخصیت در اپلیکیشن وجود نداره، ولی اگه سکه‌ی کافی دارین و میخواین شخصیتتون عوض بشه، به پشتیبانی پیام بدین تا سکه‌ها از حسابتون کسر بشه و شخصیتتون ریست بشه که بتونین یک شخصیت دیگه رو جاش بردارین.

بعضیا پرسیدن چرا ضد قهرمان نداریم؟ چرا بعضی شخصیت‌ها نیستن؟ دلیل اینکه ضد قهرمان نداریم این بود که میخواستیم کمیک سیتی به دو گروه تقسیم بشه، نه بیشتر، چون برای آینده‌ی این شخصیت‌ها کلی برنامه داریم و اگه تعداد گروه‌ها زیاد میشد ممکن بود نتونیم برنامه‌هامون رو اونطوری که دوست داریم عملی کنیم. در مورد شخصیت‌ها هم لیست شخصیت‌ها و در آینده اضافه میشه که در اون زمان شما میتونید شخصیت خودتون رو در صورت نیاز تغییر بدید.

حالا اینکه در آینده قراره با این شخصیت‌ها چکار کنیم بماند. میدونید که ما تو کمیک سیتی هیچ کاری رو بدون هدف انجام نمیدیم. پس عمرا یک ماه آپدیت ندادیم که شما یه شخصیت بردارین و کارتش بیاد کنار اسمتون و تموم شه بره 😂 حالا بعدا میفهمید قراره چکار کنیم باهاشون (یا باهاتون 😁).

فکر نمیکنم چیزی رو از بحث شخصیت‌ها جا انداخته باشم. بریم سراغ بقیه تغییرات.

فروشگاه

این همه مدت سکه جمع کردید هیچ کاری نمیشد باهاش کرد، حالا وقتشه که تا قرون آخر سکه‌هاتونو استفاده کنید! فروشگاه کمیک سیتی جاییه که میتونید از توش با سکه‌هاتون خرید کنید. چیزایی که میتونید بخرید فعلا آواتار، پس‌زمینه و تگ هست، ولی در آینده چیزای بیشتری به این لیست اضافه خواهد شد. اگه هم سکه کم دارید میتونید از خود فروشگاه سکه بخرید. موقع خرید سکه، اگه اشتراک فعال داشته باشین، 10% سکه‌ی بیشتر نسبت به تعدادی که پک سکه‌ها به بقیه کاربرا میدن، سکه می‌گیرید. چیزایی که از فروشگاه میخرید مثل همیشه از قسمت تنظیمات پروفایل در دسترس هستن و اونجا میتونین برای خودتون فعالشون کنین!

تگ‌ها

یکی دیگه از تغییرات، اضافه شدن تگ‌ها (یا همون لقب) بیشتره، و اینکه از این به بعد مثل آواتار و پس‌زمینه میتونین تک نمایشیتون رو هم توی تنظیمات پروفایل، تغییر بدین و چیزی که دوست دارین رو جاش بذارین! تگ‌های بیشتر رو هم میتونین از فروشگاه بخرین.

تغییر ظاهر اپلیکیشن

خیلی وقت بود دلمون میخواست یه خونه تکونی تو اپلیکیشن بکنیم. بلخره توی این آپدیت یک سری تغییرات توی ظاهر اپلیکیشن دادیم.

صفحه اصلی اپلیکیشن رو که قطعا دیدین! یه بنر بزرگ خوشگل، کاورهای بزرگ، پیشنهاد روز مخصوص تو و نقدها و نظرات از تغییرات خیلی مهم این بخش هستن!

به غیر از اون، گزینه‌ی «برنامه پخش» به منو انتقال داده شده و به جاش فروشگاه قرار گرفته.

اضافه شدن کارت شخصیت‌ها هم که تغییریه که بالاتر توضیح دادم. به غیر از اینا تغییرات جزئی دیگه‌ای هم داریم که قطعا تو زمان استفاده از اپلیکیشن خودتون متوجه میشین.

به غیر از این بخش‌ها که همه تقریبا جدید بود، یک سری تغییرات در اشتراک به وجود اومده که در ادامه توضیح میدم.

تغییرات اشتراک کمیک سیتی

با توجه به اینکه فعلا تمامی کمیک‌های جدید در کمیک سیتی رایگان هستن، سعی کردیم توی این آپدیت، ارزش‌های بیشتری برای اشتراک فعال در نظر بگیریم.

یکی از این امتیازها، امکان ارسال 10 نظر پیش از تایید شدن اونهاست و محدودیت 5 نظر از این پس تنها برای کاربران رایگان خواهد بود. علاوه بر این با توجه به حجم زیاد پست‌های ارسالی و اینکه کاری کنیم که پست‌ها بیشتر دیده بشن، این محدودیت برای ارسال پست هم اضافه شده و کاربران رایگان میتونن 5 پست تایید نشده در یک زمان داشته باشند ولی کاربرانی با اشتراک فعال میتونن تا 10 پست پیش از تایید یا رد شدن پست‌های قبلی خودشون ارسال کنن.

یکی دیگه از ویژگی‌ها دریافت امتیاز روزانه‌ی 2برابره. یعنی کاربران رایگان روزانه 5 امتیاز برای ورود به اپلیکیشن میگیرن، ولی کاربران با اشتراک فعال 10 امتیاز خواهند گرفت.

همانطور که در قسمت فروشگاه گفتم، تعداد سکه‌های دریافتی برای کاربرانی با اشتراک فعال موقع خرید سکه هم 10% بیشتره. یعنی برای مثال با خرید پک 1000 سکه‌ای، این کاربران 1100 سکه دریافت میکنن.

آخرین تغییری که برای اشتراک در نظر گرفتیم که شاید برای بعضیا ناخوشایند باشه، امکان مطالعه آفلاین کمیک‌ها هست. نگه‌داری و گسترش کمیک سیتی هزینه‌ی زیادی داره که این هزینه باید یا از طریق فروش اشتراک، یا فروش سکه یا تبلیغات جبران بشه. ولی با توجه به کم لطفی خیلی از کاربران که نه هزینه‌ای برای اشتراک پرداخت میکنن و نه حمایتی از ناشران می‌کنن، ما مجبوریم که تبلیغات داشته باشیم، و یکی از مهمترین تبلیغات برای ما، تبلیغات داخل کمیک‌ها هست که تا پیش از این بسیاری از کاربران با مطالعه آفلاین کمیک‌ها، این تبلیغات رو دور میزدن. به همین دلیل، امکان مطالعه آفلاین کمیک‌ها از این پس صرفا یک ویژگی پریمیوم حساب میشه و تنها کاربرانی که اشتراک فعال دارند میتونن کمیک‌ها را آفلاین مطالعه کنند و بقیه کاربران باید در تمام مدت مطالعه به اینترنت متصل باشند.

 

به فروشگاه زیاد سر بزنید چون هر لحظه ممکنه آیتم‌های جدید بهش اضافه بشه و یکی از این آیتم‌ها دقیقا همون چیزی باشه که همیشه میخواستی 😀

امیدوارم که از این آپدیت مثل همه آپدیت‌های کمیک سیتی لذت ببرید.

دیدگاه‌ها

SHAZAM

آقا نمیشه مثلا هر کسی شخصیتی برداشت در هر سطحی بود پروفایلش همون باشه؟ الان من شزم رو برداشتم اما پروفایل یه چیز دیگس :/

چهارشنبه, 04/16/1400 - 17:37
F G P strange

و یه سوال اگه ما با سکه اشتراک بخریم مثل گذشته امتیاز اضافه میشد یا نه؟

چهارشنبه, 04/16/1400 - 17:50
F G P strange

In reply to by احمد کلاتیانی

عه پس هیچی😐💔
من سکه هامو نگه داشته بودم برای اشتراک😂اما اشکال نداره میرم اشتراک میخرم، سکه هارو هم صرف اواتار میکنم😅
دستتون درد نکنه و خسته نباشید

جمعه, 04/18/1400 - 00:48
پری ناز

عالی بود
ممنون
فقط کاشکی پس زمینه ی بلک کت هم اضافه کنید
خیلی ممنونم🌷

چهارشنبه, 04/16/1400 - 19:04
امیر

همه چی عالیه ولی ای کاش قسمت افلاین خواندن کمیک بود😢
ولیذبازم دم شما و تمام کسانی که برای این مجموعه تلاش میکنند گرم😁✌

چهارشنبه, 04/16/1400 - 20:44
PENGUIN

عالی فقط عکس دوچهره رو تو فروشگاه بزارید

چهارشنبه, 04/16/1400 - 20:51
گابلین سبز

من زیاد از این آپدیت راضی نیستم 😕

چهارشنبه, 04/16/1400 - 21:25
SUPER JASTICE

سلام و با تشکر از کادر کوشای کمیک سیتی😊😘😘
این آپدیت خیلی بزرگ بود که تقریبا کل کمیک سیتی رو وارونه کرد ولی 3 تا مشکل داشت که امیدوارم تو آپدیت بعدی برطرف بشه...
1- توی آپدیت جدید برای اشتراک گرفتن تنها راهش پرداخت با پول هست و پرداخت با سکه برداشته شده ، لطفا توی آپدیت بعدی این امکان رو برگردونید
2- توی آپدیت جدید فقط میتونیم یک کاراکتر برداریم ولی یکی خیلی کمه😧
حداکثر 3 تا کاراکتر رو داشته باشیم .
3- گفتین که برای اینکه بتونیم کاراکتر هامونو عوض کنیم 90 سکه میخواد😨😨 خییییلی زیاده😵 لطفا کمترش کنید
ممنون میشم نظرات من رو هم ببینید و در صورت امکان توی آپدیت بعدی استفاده کنید😊🌷❤

چهارشنبه, 04/16/1400 - 22:57
کاربر 34411

In reply to by PENGUIN

کمیک سیتی از اول هم با هدف توجه به نظرات کاربران تشکیل شد و الان هم که اکثریت دارن میگن محدودیت تعداد کاراکتر ها رو برداره

شنبه, 04/19/1400 - 02:32
ⓈⓊⓅⒺⓇⒼⒾⓇⓁ

اینجوری خیلی عالی میشه❤
ممنون که رسیدگی کردید💖

چهارشنبه, 04/16/1400 - 23:10
Selena kyle

به نظرم بهتره به این مسئله که هر کسی بتونه بالای سه تا کاراکتر برداره رسیدگی کنید🙂 اگه بخوایم کاراکترای موردعلاقمون رو برداریم باید صد تا اکانت بزنیم؛من خودم شخصا مجبور شدم سه تا اکانت بزنم تا کاراکترایی که میخوام رو بردارم و تازه یکی دیگه هم مونده.
علاوه بر این لطفا قابلیت آفلاین کمیک خوندن رو برگردونید؛بیشترین دلیل خاص شدن کمیک سیتی همین قابلیتش بود

چهارشنبه, 04/16/1400 - 23:11
ⓈⓊⓅⒺⓇⒼⒾⓇⓁ

فقط اینکه من الان با سوپرگرل دوم هم سطح هستم چونکه وقتی سطح 18 بودم سطحم اومد پایین ولی من زود تر از سوپرگرل دوم کمیک سیتی نصب کردم اینجوری هم حساب میشه؟😕

چهارشنبه, 04/16/1400 - 23:13
احمد کلاتیانی

In reply to by ⓈⓊⓅⒺⓇⒼⒾⓇⓁ

هرکی امتیازش بیشتر باشه زمین بالاتری قرار میگیره. اینکه زودتر نصب کردید ولی امتیازتون کمتره نشون میده کم کاری کردین دیگه 😁

پنجشنبه, 04/17/1400 - 16:57
ⓈⓊⓅⒺⓇⒼⒾⓇⓁ

In reply to by احمد کلاتیانی

بله ولی من هم وقتی کمیک سیتی رو آپدیت کردم سطحم اومد پایین پس میشه گفت من کم کاری نکردم بلکه سطحم اومده پایین و یک ماهی هست که دارم سعی می کنم به سطح قبلم برگردم😉

جمعه, 04/18/1400 - 14:02
احمد کلاتیانی

In reply to by ⓈⓊⓅⒺⓇⒼⒾⓇⓁ

اون تاثیر روی سطح همه بوده، هر چقدر فاصله با بقیه داشتین همچنان همونه. برای زمین امتیاز مهمه نه سطح و اگه شما قبلا ۱۰۰۰ امتیاز بالاتر بودین و الان هم سطحین، باز اون ۱۰۰۰ امتیاز فاصله رو دارین 😊

جمعه, 04/18/1400 - 14:55
کاربر 33273

اخه چرا نمیشه افلاین کمیک خوند؟
دیگه برنامه رو مسخرش نکنید
امتیاز نگرفتن برای نظر نوشتن منطقیه ولی انلاین خوندن خیلی مسخرست
فقط یکی، فقط یه دلیل بیارید که چرا نمیشه افلاین کمیک خوند؟
مظکلش چیه دقیقا؟؟؟؟؟؟؟؟

پنجشنبه, 04/17/1400 - 15:32
احمد کلاتیانی

In reply to by کاربر 33273

فقط یه دلیل؟
چون اگه اشتراک نخرید تبلیغم نبینید موقع خوندن کمیکا، ما سر ۳ ماه باید اپلیکیشنو تعطیل کنیم 😨

تو هر ماه چندتا بستنی، چبپس، پفک یا کیک میخوری؟ اشتراک کمیک سیتی پول ۴ تا بستنیه. اگه انقدر تبلیغات و آنلاین خوندن آزار دهنده‌ست خب یه اشتراک بخر 😊

پنجشنبه, 04/17/1400 - 17:00
کاربر 33273

In reply to by احمد کلاتیانی

راستش تبلیغ ازار دهنده نیست ولی انلاین خوندن خیلی ازار دهنده است
میشه پیشنهاد من رو عملی کنید؟
اصلا بگین پیشنهادم قابل اجراست یا نه

پنجشنبه, 04/17/1400 - 17:39
احمد کلاتیانی

In reply to by کاربر 33273

خیر، پیشنهاد شما یعنی فرق گذاشتن بین کاربر قدیمی و جدید. با اینکه کاربران قدیمیمون ارزش بسیار بالایی برای ما دارن، ولی اینکار تجربه‌ی کاربران جدید از اپلیکیشن رو آزار دهنده میکنه و ما هیچوقت چنین تفاوتی رو بین کاربرانمون قائل نمیشیم.

جمعه, 04/18/1400 - 01:22
کاربر 33273

In reply to by کاربر 33273

یعنی برای همه سطح ها برای دانلود کمیک باسد ۲ تبلیغ ببینیم
اینجوری میشه؟
اگه هی سوال می پرسم و یه سری پیشنهاد میدم برای اینه که کاری کنم که کمیک سیتی خیلی بهتر از همیشه باشه و کاربران کمیک سیتی هم بتونن لذت بیشتری از این برنامه ببرن
من قصدم کمک به شماست، قصدم گربتن وقت شما نیست
خواهشا قابلیت افلاین خوندن رو برگردونین
هر کاری می خواین بکنین ولی قابلیت افلاین خوندن رو برگردونید
خواهشا مبنا رو بر اعتماد بذارید
ما میدونیم که کار شما هم سخته و بالاخره باید به یه نحوی، درامدی داشته باشین تا کمیک سیتی رو بتونین سرپا نگه دارین ولی با ما راه بیاید و مبنا رو بر اعتماد بذارید
من و دیگر کابران قطعا می تونیم درک کنیم که اگه افلاین کمیک بخونیم، کمیک سیتی درامد نداره و شما ورشکست میشید پس برای خودمون هم بد

جمعه, 04/18/1400 - 20:01
کاربر 33273

In reply to by کاربر 33273

ادامه نظر قبلی:
میشه
پس ما هم قطعا انلاین کمیک می خونیم که تبلیغ ببینیم و شما درامد داشته باشین
ولی یه مواقعی ادم خونه فامیلاش میره و خب خیلی بی ادبانه هست که از اونا رمز اینترنت بخواد
پس یه مواقعی نمیشه انلاین کمیک خوند
به ما اعتماد کنید
خواهشا
اگه نظرم رو خوندید یه چیزی در جوابش بنویسید که من متوجه بشم خوندید نظر منو
با سپاس از شما

جمعه, 04/18/1400 - 20:04
احمد کلاتیانی

In reply to by کاربر 33273

اشتراک ۱ ماهه فقط ۱۷۰۰۰ تومنه. از اون ارزونترم اشتراک ۶ ماهه ۷۰۰۰۰ تومنه، یعنی تقریبا معادل ۴ ماه اشتراک ۱ ماهه. با داشتن اشتراک فعال، همه جا از مطالعه کمیک لذت ببرید.

شنبه, 04/19/1400 - 10:15
کاربر 33273

In reply to by احمد کلاتیانی

خیلی ممنون
اگه میشه در عید ها(عید نوروز و فطر و قربان و...) یه اشتراک هفته ای بذارید که فقط با سکه بشه خریدش
اینجوری ما هم بیشتر حال می کنیم
ممنون

شنبه, 04/19/1400 - 17:22
کاربر 33273

من که میگم برای اعتراض به انلاین خوندن کمیک ها همه از کمیک سیتی بریمبیرون
کمیک سیتی مسخره بازی در نیار
اگه می خپای تبلغ ببینیم، اینجپری اش کن: اگه سطحمون ۱ تا ۵ بود باید موقع دانلود کمیک ۲ تا تبلیغ ویدیویی ببینیم اگه سطحمون ۶ تا ۱۰ بود، باید ۱ تبلیغ ویدیویی و ۲ تا تبلیغ عکسی ببینیم اگه سطحمون ۱۱ به بالا بود باید ۱ تبلیغ ویدیویی ببینیم
اینجوری بکن و بذار افلاین کمیک بخونیم
در پاسخ به این نظرم هم خواهشا یکپاسخ بنویس و بگو که این رو می تونید عملی کنید یا نه
چون به نظر خودم خیلی خوبه

پنجشنبه, 04/17/1400 - 15:59

برو رد کارت بابا...
مطمئنا کمیک سیتی انقد خوبی در حق همه کاربرا کرده که با این تغییر کسی نخواد این برنامه ترک کنه.
راست میگی برو بیرون تا خودت هم یه اعتراضی کرده باشی و هم بقیه کاربرا از شر کسی مثل تو توی این محیط فرهنگی در امان باشند.😒😒
الله اکبر...

جمعه, 04/18/1400 - 20:41

داداش گپشی دست پسرخالم بود اونم نوشته
تا چیزی رو هم نمیدونی بد و بیراه نگو
اخه خودشم یه اکانت کمیک سیتی داره ولی با کمیک سیتی من کار کرد

شنبه, 04/19/1400 - 10:46

پس بهش بگو دیگه ننویسه...
در ضمن ازت عذر میخوام، منظور من تو نبود کسی بود که این پیام رو داد. اگه ناراحت شدی شرمنده ولی اگه میشه اکانت پسر خالت رو بگو باهاش کار دارم😁😁

شنبه, 04/19/1400 - 12:24