دلیل نام گذاری Severus Snape در هری پاتر چه بود؟

جی‌کی رولینگ نویسنده کتاب هری پاتر دلیل نام گذاری Severus Snape را مشخص کرد. پروفسور اسنیپ یکی از بحث برانگیزترین شخصیت‌های مجموعه‌های جادوگری است. از ورود هری در هاگوارتز، پروفسور درس معجون‌ها (Potions master) از تحقیر او در هر زمان لذت می‌برد. پایه‌ی اقدامات او، روابط جدال آمیزش با جیمز، پدر هری، طی دوران مدرسه آنها بود. برخورد او با هری، همراه با بسیاری اعمال ظالمانه در طول سریال، باعث شد تا اسنیپ برای بعضی از طرفداران چیزی جز یک آدم شرور نباشه. با این حال، پایان مجموعه نشون میده که اسنیپ اگر هیچی نبود، یک فرد شجاع بود که حتی هری هم در انتها متوجه این مساله شد.

هری پاتر و یادگاران مرگ، آخرین کتاب این مجموعه در سال 2007 منتشر شد. با این حال با وجود اینکه نزدیک به 13 سال از آن زمان می‌گذره، رولینگ هنوز هم می‌تونه اطلاعات کم و زیادی  که تا به الان راجع به این مجموعه به اشتراک نذاشته رو فاش کنه. بعضی از این افشاگری‌ها با نظرات گوناگونی رو‌به‌رو شدن، به خصوص خبر غافلگیر کننده در مورد رابطه ران و هرمیون که در سال 2014 مورد توجه و علاقه بسیاری از علاقمندان قرار گرفت. در آن زمان، او از ارتباط عاشقانه‌ی آنها به عنوان «تحقق آرزویم» یاد کرد و اشاره کرد که این انتخاب برای به دست آوردن اعتبار نبوده و دلایل شخصی برای آن داشته.

books of magic 1
این کمیک را بخوانید: کتاب های جادو قسمت اول

خوشبختانه، پرده برداری جدیدی که توسط رولینگ صورت گرفت خیلی بحث برانگیز نبود، چون که اینبار او درباره‌ی الهام غیرعمدی که دلیل نام گذاری Severus Snape بود، توضیح میده. طبق توئیتی از رولینگ، این نام رو از روی نام خیابانی برداشته که او اغلب در مسیر محل کارش از آن عبور می‌کرد. همچنین رولینگ اعلام کرد که خودش هم متوجه نشده چرا نام سوروس رو انتخاب کرده تا اینکه بعد از انتشار دوباره از کنار اون تابلو رد شده. توییت او را در زیر مشاهده می‌کنید:

دلیل نام‌گذاری Severus Snape در هری پاتر چه بود

اسامی موجود در مجموعه هری پاتر غالبا از اهمیت بالایی برخوردارن، آنها از اساطیر یا آثار دیگه اقتباس شدن. برای مثال، در اسم «Remus Lupin» هم نام و هم نام خانوادگی هردو به ماهیت گرگینه ای او اشاره دارن. نام سیریوس بلک (Sirius Black) هم به فرم حیوانی او اشاره داره چون سریوس نام دیگر ستاره‌ای است که به آن «سگ بزرگ» گفته می‌شه. اگرچه در سریالی با شخصیت هایی متعدد مثل هری پاتر، منطقیه که پشت تمام اسم ها معنای پنهان یا نمادین وجود نداشته باشه.

جالبه که رولینگ متوجه منبع الهام اسم کوچک اسنیپ نشده بود تا اینکه دیگه از انتخاب اون خیلی گذشته بود. این مورد به ویژه از اونجایی حیرت آوره که چنین شخصیت منحصر به فردی داره. با این حال، مطمئنا نام «سوروس» با «اسنیپ» جفت خوبی میشن و به زنده موندن یکی از نمادین ترین شخصیت های هری پاتر کمک میکنن. در واقع، هری این اسم رو به قدری دوست داشت که اونو برای اسم میانی دومین فرزندش انتخاب کرد. به علاوه، اینکه بدونیم نام یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های این مجموعه تنها از یک شیء همچون تابلوی نام خیابان برگرفته شده، می‌تونه خیلی جالب باشه.

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

kinght gamer

چه خفن
اصلاً فکرش هم نمی کردم

سه شنبه, 04/03/1399 - 23:43
مهدی

فکرشو نمیکردم

چهارشنبه, 04/04/1399 - 17:58
mahz

آخرین چیزی بودش که به ذهنم رسید

یکشنبه, 06/16/1399 - 22:02
کاربر 27108

تو هری پاتر شخصیت مورد علاقم همین اسنیپه باتوجه به دقت و حساسیت جی کی رولینگ اصلا فکرشو نمی‌کردم اسمش اینطوری انتخاب شده باشه

پنجشنبه, 09/20/1399 - 09:28
طاهره

من اصلا فکرشم نمی کردم.
فکر می کردم یک اسمه نه یک اسم خیابان. 😦

یکشنبه, 11/05/1399 - 08:44
کاربر 32191

چقدر غیر منتظره و باحال

یکشنبه, 02/26/1400 - 13:43
شاه تک چشم

جالب بود

دوشنبه, 01/14/1402 - 21:41
مترسک

چه جالب

سه شنبه, 07/18/1402 - 19:36