شگفت انگیزان درباره شنل درست می‌گفتند

شگفت انگیزان درباره شنل درست می‌گفتند؛ چراکه یکی از قهرمان‌های شهر گاتهام با عدم رعایت آن، تاوان سختی پس داد.

هشدار: این مقاله شامل اسپویل‌هایی برای شماره 3 کمیک «Unkillables» از سری مجموعه‌‌های DCeased است.

در «شگفت انگیزان» ادنا مود (Edna Mode) طراح لباس ابرقهرمان‌ها، از یک قانون ساده در طراحی لباس‌هایش استفاده می‌کند: شنل بی شنل. شاید ابتدا این یک ویژگی عجیب و غریب یا احمقانه به نظر بیاید، ولی مشخص است که ادنا برای این قانون خود دلیلی دارد. شنل‌ها به سطوح مختلف گیر می‌کنند، قهرمانان را از پشت سر به نابودی می‌کشانند، یا آنها را خفه می‌کنند یا به دشمنانشان اجازه می‌دهند آنها را بگیرند. این موضوع بعدها زمانی به اثبات رسید که سیندروم (Syndrom) شرور شنل پوش به داخل موتور هواپیما کشیده و گوشت و استخوانش با خاک یکسان شد.

با اینکه شاید هدف انیمیشن از این حرف تنها تیکه انداختن به یک سنت در بین ابر قهرمان‌ها باشد، ولی به نظر اجتناب ناپذیر است که همچین حادثه‌ای برای هیچ ابر قهرمانی در کمیک‌های بزرگ اتفاق نیفتد. در شماره 3 از کمیک نامیراها از سری مجموعه‌های «DCeased»، دی‌سی ثابت کرد که هیچکس نمی‌تواند از این حقیقت فرار کند. به عنوان مثال کاساندرا کین (Cassandra Cain) یا همان بتگرل (Batgirl)، به لطف شنل خود، در چنگ دشمنش افتاد.

شگفت انگیزان درباره شنل درست می‌گفتند

در یکی از شهرهای گاتهام که توسط آنتی‌لایف‌های زامبی‌مانند تصرف شده بود، دو اتوبوس از قهرمانان دی‌سی که جان سالم به در برده بودند به همراه تعدادی از یتیمان از جاده‌هایی که مملو از زامبی‌های پرقدرت بود عبور می‌کردند. زمانی که آنتی‌لایف‌ها به سمت اتوبوس دویدند، لیدی شیوا (Lady Shiva) از کاساندرا، دخترش، میخواهد که به بیرون رفته و به بچه‌ها کمک کند سوار اتوبوس دیگری شوند

ولی، لباس کاساندرا دختر خفاشی یک ضعف مشخص داشت: شنلش. هنگامی که در حال مبارزه با انبوهی از دشمنان بود، تعدادی از زامبی‌ها از بند شنل او گرفتند و اورا زمین زدند. او توانست به قدری دوام بیاورد تا لیدی شیوا از اتوبوس بیرون بپرد و کسانی رو که به کین حمله کرده بودند را تکه تکه کند. اگرچه، هردو در ماموریت خود موفق می‌شوند، لیدی شیوا توسط لشکر آنلی‌لایف‌ها آلوده شده و خود نیز به بیماری مبتلا می‌گردد. لیدی شیوا در برابر چشمان دخترش، با این هدف که بر علیه او و کسانی که برای نجاتبشان جنگیده بودند قرار نگیرد، قلب خود را دریده و درجا می‌میرد.

با وجود این که شنل‌ها معمولا باعث مرگ کسانی که آن را می‌پوشند می‌شوند، این بار، کشنده بودن شنل برای اطرافیان افراد شنل پوش ثابت شد. با این حال، فداکاری شیوا به کاساندرا این فرصت را داد تا ازعده زیادی از بازماندگان محافظت کند و اتوبوس را به واحه‌ی «Poison Ivy» و هارلی کوئین (Harley Quinn) و به دور از لشکر زامبی‌ها برساند.

شگفت انگیزان درباره شنل درست می‌گفتند

این اولین بار نیست که یک کمیک دی‌سی خطرات پوشیدن شنل را نشان می‌دهد. مدت‌ها قبل «شگفت انگیزان»، «Alan Moore» و «Watchmen» درباره‌ی خطرات پوشیدن شنل هشدار داده بودند. دلار بیل (Dollar Bill) در حالی که سعی می‌کرد جلوی سرقت از بانک را بگیرد، شنلش در یک در گردان گیر کرد. سارقان هنگامی که او برای رهایی تقلا می‌کرد، او را به رگبار بسته و به زندگی اش پایان دادند.

به طور قابل توجهی حوادث مجموعه‌های «DCeased» حول داستان کاساندرا کین تنها به این دلیل بود که او لباس دختر خفاشی خود را پوشیده بود. اگر او لباس یتیمانه خود را که در حال حاضر در کمیک بوک «DC Universe» دارد می‌پوشید، این اتفاق نمی‌افتاد. با پوشیدن لباس یتیمان، کاساندرا شنلی نداشت و تنها یک لباس کاربردی داشت که او را قادر می‌ساخت به شیوه‌ای مخفیانه بدون هیچ گونه مانعی مبارزه کند. او حتی موهای خود را هم کوتاه می‌کند تا مردم نتوانند آن را بگیرند.

اگر در مبارزه‌ی کاساندرا در برابر لشکر و شکست او برای نجات مادرش از عفونت، داستان آموزنده‌ای وجود داشته باشد، این است که نظر ادنا مود در رابطه با شنل‌ها فقط چند طنز احمقانه برای تیکه انداختن به ژانر ابرقهرمانان نیست. این درسی است که ابرقهرمانان باید به آن توجه کنند و عواقب عدم توجه به آن را بپذیرند.

صحبت از ابر قهرمانان شد، شما را دعوت می‌کنیم تا از مطالعه کمیک فارسی بتمن، کمیک فارسی فلش و کمیک فارسی ددپول در اپلیکیشن کمیک سیتی لذت ببرید. برای دانلود اپلیکیشن کمیک سیتی کلیک کنید.

دیدگاه‌ها

حالک درنده

قشنگ

شنبه, 03/17/1399 - 19:51
آبشار جاذبه

اجیبا قریبا

پنجشنبه, 04/26/1399 - 17:15
مردعنکبوتی

منو این واقیت گرا DCکشت

یکشنبه, 08/11/1399 - 22:44
soli

این که میگید همیشه صدق نمیکنه به عنوان مثال اگر شنل نبود بتمن در کمیک بتمن گاتیک میمرد چون شنل او به یک مجسمه گیر کرد و مانع از سقوط او شد

یکشنبه, 08/25/1399 - 21:16
کاربر 29143

اگه انیمه مای هیرو اکادمی را ببینی یکی از قسمت های فصل چهار میفهمی دلیل اصلی شنل گذاشتن قهرمان ها چیه

یکشنبه, 11/26/1399 - 18:09
capi

باحاله ها!!

چهارشنبه, 12/27/1399 - 11:04
کاربر 33173

مرسی از اطلاع رسانی

دوشنبه, 03/24/1400 - 21:20
عشق کمیک

پیشگویی انیمشن که میگن اینه😂 من واقا تعجب کردم

یکشنبه, 05/10/1400 - 17:50
کاربر 43876

از یه لحاظ راست میگه و از یه لحاظ نه

سه شنبه, 12/10/1400 - 19:19
فلوید لاوتون

ادنا مد: پس شنل بی شنل

پنجشنبه, 12/12/1400 - 13:22
مترسک

عالی بود

سه شنبه, 07/25/1402 - 18:12